1 – Первый Вселенский Собор

Первый Святой великий вселенский собор (5833 год от Адама, 333 год от В. Х.) святых отцов 318-ти, который в Никеи, по той причине, что, как сказал Константин Великий, видел он церковь Арием возмущенную. И стал собирать вселенский собор, епископам же повелел приехать на собор на лошадях и на мулах, и сам тоже вошел в Никию.

Были же старейшины собору следующие: от Селивестра пришедшие из Рима наместники Вит и Викентий пресвитеры, Митрофан из Византии, Афонасей из Александреи, Еустафей из Антиохии, Макарий из Ерусалима, Михаил, патриарх тинаграда, матери Ноны, Кирилл Александрейский, Григорей Богослов, сын Григорьев и матери Иноинны, Ефрем Сирин, Парфений епископ, сын Христофора дьякона, и Ливерий, архиепископ Римский, Акепсима епископ, Еупатей, епископ Гангранский, Спиридон, епископ Тремифунта Купрей- ского, Амбросий, епископ Медиоламский, Архела епископ, Евсевей, епископ Самотана, Иоанн, епископ Готский, Мелентий, епископ Антиохийский, Пафиотий египтянин, Павел из Новой Кесарии, Ефратисиский епископ, Григорей из Великой Армении, Леонтий из Кесарии Каподокийской, Ияков, Нисивиский святитель, Феодор, игумен Студийский, Самсон пресвитер, Осиф пресвитер, Ианфала дьякон, Ларион пустынник из города Газы, Кирил дьякон, Иона и Варахия монахи, Доментий монах, Анкидин, и Пигасий и Аффония монахи, и Доментий персянин монах.

Когда же все съехались, устроил дом в царском дворце, и сиденья повелел в нем поставить, и попросил их войти.

И сам последним вошел с малой дружиной и, встав посередине, повелел всем сесть. Затем и все епископы попросили его сесть на поставленное малое сиденьице. После же всех сел и сам царь, охваченный великим стыдом и смущением при виде мужей. Они же с похвалой цветами увенчали его голову и за усердие к Богу воздали ему благословение.

Он же произнес речь о единодушии и согласии, и об ином говорил, и дары многие преподнес, и повелел многие ложе приготовить и вместе всем обедать. Старейшин же рядом с собой на сиденье посадил за стол, а остальных рассадил за другие столы. Тут он увидел, что у некоторых правый глаз выколот. И узнав, что от Диоклитияна и Максимияна за Христово исповедание все пострадали, он своими устами рубцы те целовал, веря, что поцелуем примет от них прощение, настолько был удивительный этот муж, воздержанием и верой, и смирением украшенный.

И наутро, когда все епископы и царь собрались вместе, призвали на собор Ария и его единомышленников, повелев ему прекратить свои измышления. Учение же этого нечестивого и треклятого таково: «Не всегда Бог был Отец, и не всегда Слово было Божье Слово, и не из небытия было, и Сущий Бог сотворил Несущего. Поэтому было время, когда не был, и Сын создание есть и творение. Не подобен же Сын сущностью Отцу, ни истинен же естеством Отец Слово есть, ни истинна ж есть Премудрость Его, ибо ни один, рожденный от твари для потребления, не был назван Словом или Премудростью, и Тот своего Отца Слово и Премудрость. Также, как и всех, и Того сотворил Бог, также воплощен был, и переменчив естеством так же, как и всяческие словеса. И отстранено, и отчуждено, и отлучено было от Божьей сущности Слово. И не виден был Отец Сыну, и не знает полностью Отца Слово, и никак не может его увидеть, и также своего естества не знает. Сын же ради нас был сотворен, чтобы Им, как органом, сотворил Бог нас. И не был бы, если бы нас не захотел сотворить Бог». Спросил же ариан кто-то, может ли Божье Слово измениться или приложиться к дьяволу; они же не побоялись сказать, что «может и так перемениться, переменчиво ибо естество сотворенное».

Святые же отцы прокляли Ария и с ним одинаково мыслящих; его же, пребывавшего вне истинной веры, отлучили и прокляли. И Святой Соборной Церкви дали нам святой Символ веры: «Сына Божия Единосуща, Единосоставна, Неразделна Отцу и Святому Духу, единомыслено Трисоставна глаголаша» вси списавше свиток, с честным царем Константином.

Установлено 20 правил

Святыи Вселеньскыи, еже в Никеи первыи Сбор, бысть въ царство Костянтина Великаго събрашихъся, 300, и осминадесять святыхъ отець, на злочестиваго арьа, хулившаго Сына Божия, Госпада нашего Исуса Христа, его же прокленъше святии отци, и правила изложиша, вчиненая зде, перваго сбора правилъ, 20.

Правило 1

Скупци въ причетъ да приимутся, сами же отрезываще себе уды не приятни.

Толкование

О семь речено есть въ апостольскыхъ правилехъ, въ, 22, мь, въ 24, мь, въ 23, мь, правиле, достоиному священичьства скопцю, не възбранити въ причетъ внити, аще не своею волею скопленъ будеть, аще же кто самъ себе отрежеть детородныи удъ, таковыи в причетъ отнудь не приятенъ, яко самъ собе убиица бывъ аще причетникъ се створить, таковое, изврещи повелеваеть, того же убо смысла и се правило есть.

Правило 2

От поганьскаго жития пришедъшаго, не въскоре прозвитеромъ поставляти, аще бо временемь не искуситься, испытне новосаженыи, аще же кто попоставлени и прохвитеръства, въ прежнихъ гресехъ обличенъ будеть, и тако престанеть от службы.

Толкование

Подобно осмьдетьтному правилу святых апостолъ, и се правил глаголеть яко новокрещенаго несть достоино въскоре поставити епископа, или прозвитера да не яко новосаженъ, ослепевъ въ прегрешение впадеть и в сеть дьяволю, подобаеть убо таковому, подеся тому правилу, иже въ сердци сбора, первое вся степени преити, сиреч поставлену быти четьцемъ и потомь подьякономь, и дьякономъ, и прозвитеромъ, и пребыти в таковыхъ единого лет время, и тако аще достоинъ святильства явиться, и большьи чти да насладиться сеже есть да будеть епископъ, яко же пакы преже поставлениа съгрешить, что отречныхъ греховъ, и утаивъ поставиться, и попоставленьи, в томь гресе обличенъ будеть, сана своего лишенъ будть.

Правило 3

Отреч великыи сборъ отнудь ни епископу ни прозвутеру, ни дьякону, ни всякому сущему въ причьте, недостоино есть иноя жены в дому своемь держати, но токмо матерь, или сестру, или тетку, сия бо едина три лица, от всякого назора кроме суть.

Толкование

Повелеваеть правило, священикомъ безгрешномъ быти, и не имети, зазора греховнаго, и понеже мнети некымъ, яко не к нимъ, речено есть, тем же всемъ священимъ отречено бысть, не жити съ инеми же нами в дому своемь, разве единыхъ предиреченыхъ, матери сестры и теткы, та бо едина 3 лица всякого зазора убегають, не токмо же священымъ, рекъше епископомъ или прозвитеромъ, или дьякономъ, и прочимъ причетникомъ се отречено есть, великии же василии къ григорию презвутеру, посылая се правило помяна, отлучитися ему повелевая, от живущая с нимь жены, сиреч изгнати ю из дому, аще же рече не исправ себе дерзнеши служити, да еси проклят всеми людьми, и пятое же правило, иже в труле полатнемь, свора вселеньскаго, 6, го, тако же заповедаеть приложивъ и се, сеже и скопци да съхраняють собе непорочьно житие промышляюще, преступающе иже правило, аще суть причетници да извергуться, аще ли же мирьстии да отлучаться, и в третьихъ книгахъ церковныхъ новая заповедь лежащи, тако же единако, священьными правилы повелеваеть, 7, го сбора, 18, правило, ни вселенъскыи дворъ, идеже суть жены работающе, не оставлябть епископа или игумена приходи, аще преже не отидуть оттуду жены, и пребудуть вне, доидеже отидеть от нихъ епископ или игуменъ, сбора иже и въ анкюре, 19, правил, на конци рече, сходящимся девицамъ с некыми мужи яко събратьею того възбранихомъ.

Правило 4

Епископъ от всехъ епископъ сущихъ, в области поставляется, аще ли же ни, обаче от трии прочимъ писаниемъ сложившемъся, власть же митрополитъ да имать.

Толкование

От двою бо или от трии епископъ поставляеться епископъ, по первому правилу святых апостолъ, обаче же от трии поставляеться, аще и вси епископи сущии въ области, или нашедшая ради нужа, или долготы ради путе приити не възмогуть, обаче должьни суть ити аще и не пришедше, писаниемь грамотъ сложитися на избрание, къ пришедъшимъ епископомъ, и судъ и избрание творящемъ, и избранома сущема двема или тремъ, и потомь власть митрополитъ имать, яко да единого от трии избраныхъ поставить его же хощеть епископа.

Правило 5

Своими епископы, отлучени, инеми да не будуть прияти, обаче аще не за малодушье, или за некая распря, или за некая каковая отлучение бысть, того бо ради повелено бысть, дващи в лете в коеждо области сбору быти, первое убо преже, 40, днии, святаго и великаго поста, второе же по времени овощнемь.

Толкование

Подобаеть по приточному словеси, уязвившему человека тому же исцелити его, тако же и от своего епископа, отлученья заповедь приемше, от иного прияту быти, безъ испытания, и безъ възискания вины, несть достоино, но вины отлученья смотрити подобаеть, да некогда не по достоянию нанесено бысть нань отлучение, но от малодушья, се же есть от ярости епископля, или от распря некыя, или иноя ради вины, се створшю страстныя воля епископля, страстьная же воля есть, еже рещи не створилъ еси сего да будеши отлученъ, но убо да ни отлучаемии, разве подобныя вины, отлучаються, ни отлучающеи ихъ епископи преобидени будуть другымъ епископомъ, приемлющимъ таковыя безъ испытания сего ради в лете дващи в коеиждо области сбору быти, святыи сборъ повеле, да общею волею всехъ епискупъ, и тоя области, всяко съвпрашение, и стязание церковное, и всяко прекословие разрешиться, яко же и, 37, правило, святых апостолъ повелеваеть, якоже и тамо написохомъ, 8, е правило, иже в троуле полатнемь, шестаго сбора, и, 6, е правило седмаго сбора, иже в никеи второе събрася, скудости ради потребных, яже хотять имети, на путьное шествие сбирающиися епископи, единою в лете сбору быти, заповедаста в коеиждо области сбору быти, идеже аще изволить митрополитъ, время же сбору межю празникомь святыя пасхы, и месяцемь октябремь, то бо есть месяць по времени овощнемь, тогда и листъ от древа падеть. 

Правило 6

Егуптом и ливиею и пентаполиею, алекзандрьскыи патриархъ да владаеть, и римьскыи епископ, сущимъ подъ римъмь владееть, антиохиискыи, и прочии епископи своими обладають, аще же которыи епископъ, безъволя митрополита поставлень будуть, да несть епископъ, понеже многыхъ суду на избрание епископа повелевають правила, аще трие неции, противу взглаголють, да не послушани будуть.

Толкование

Кииждо патриархъ своими пределы обладает и долженъ есть, и ни кому же ихъ иноя области не въсхыщати, не бывшая превыше, изначала поъ рукою его, се бо есть гордость, мирьскы власти, подобаеть же епископам, коеяждо области, стареишаго ихъ знати и почитати, се же есть в митрополии сущаго епископа, и без воля его епископа не избирати, аще же без воля его изберуть кого таковому не быти епископомь, аще же и по воли митрополита съшедъшеся, судъ и избране створити, въ едину волю вси снидуться, но неции распревшеся въ прекы глаголати начнуть множаишихъ да держиться, судъ и избрание, а их же есть мъне, да не послушани будуть, и къ сему ищи правила, иже въ ефесе, третьяго сбора, правила, 50, го, и святых апостолъ правило 34, сбора иже въ антиохии, правило, 9, сбора вселеньскаго в втораго, иже в констянтине граде,правило, 3, е, и сбора иже въ средци, правило 3.

Правило 7

Епископъ елиискыи, да есть почитаемъ, целу сущю и митрополью палестиньскыя, сану.

Толкование

Сто, и, 23, я, заповеди новая, лежащия в первеи грани, первыхъ церковныхъ книгъ ерусалимскаго епископа, елия бо ерусалимъ нарицаеться, патриарха именуется, подобаеть убо по сему правилу, елиискому епископу рекше ерусалимьскому, патриарьшскою почитаему быти честью, понеже кесариа глаголемая быти стратонова, первая митрополья есть палестиьская, и под нею есть сии святыи градъ, и к сему ищи правила, 12, иже в халкидоне, 4, го сбора, что же ради елия, святыи град правило се нарече, от древнихъ убо временъ, солима нарицаше, и потомь иевусъ зовяшеся, послеже же нареченъ бысть иерусалимъ, егда же пришедше римляне, поплениша и раскопашаи, и потомь царь римьскыи андрианъ нарицаемыи елии, создавъ град не нарече пакы ерусалимъ, но по своему имени прозва его, иелиа.

Правило 8

Еретици глаголеми чистии, приходяще къ сборнеи церкви первое да исповедять яко повинуються церковнъмъ закономъ, и приобьщаться съ двоженци, и простять съгрешающихъ, и аще убо будеть въ коемьждо граде истиньныи епископъ града того будеть же и от сих глаголемыхъ чистии, другыи епископъ поставленъ или прозвитеръ въ своемь сану да пребываеть, но обаче поставленыи от чистыхъ епископъ, или яко презвутеръ, да имать честь, или аще хощеть града того епископъ, да вдасть ему в селене где епископью, несть бо мощно двема епископома быти въ единомь граде.

Толкование

Отъ приходящихъ еретикъ къ святе божии сборне и апостольстеи церкви, ови убо крещаеми бывають свершено, друзии же токмо муромь помазають, инии же токмо проклинають свою и иныя ереси вся, сиже глаголемии чистии, и прельщени бывше в такую ересь, от навата прозвитера румьскыя церкве, от него же и чистииа речени быша того ради, понеже не приемлють покаяния обращающихъся от грехъ, и второе женитися възбраняють, двоженца отнудь не приемлюще на общенье таковии, аще приступять кх святеи и сборнеи и апостольстеи церкви, и исповедятьи двоженца приимати на общение, и не хулити втораго брака, и съгрешающимъ и кающимъся пращаим грехы, и просто рещи всемъ церковны повелениемъ, свою ересь прокленшеи и иныя вся прияти да будуть и токмо святымь мюромъ помажються, аще же и неции от нихъ суть епископи, пакы въ своемь чину да пребывають, такмо аще кто в томь граде инъ епископъ сборныя церкве не обрящется, таковы ибо почтенъ будеть, иже и сперва истиньныи епископъ, и единъна епископьскомь престоле да судить, тоже иже от честныхъ нарицаемыи епископъ, яко прозвитеръ да почтенъ будеть, понеже не достоить двема епископома въ единомь граде быти, аще же будеть годе града того епископу, якоже рехомъ, да повелить епископомь нарицатися ему, епископьскаго же дела не прикоснутися отнудь, аще ли хощеть да и в селене где устроить его епископства.

Правило 9

Безъ испытанья поставлени бывше, и попоставлении обличени бывше о первыхъ гресехъ, да престанут.

Толкование

Аще кто съгрешивъ, и не исповедавъ отцю духовному таковъхъ греховъ, възбраняющихъ ему от святительства, и утаи вся, и безъ испытанья на презвитерьскыи санъ взведенъ будет, аще же и попоставлении обличенъ будеть якосъ греши таковыи грехъ, святительства да останеться.

Правило 10

Отпадшеи или неведущемъ, или ведущемъ, поставльшемъ ихъ поставлени бывше, да извергуться.

Толкование

Госпада нашего исуса христа, отвергъшихъся и покаявшихъся, въ священичьство прияти не подобаеть как обо можеть святитель быти таковыи, иже святыхъ таинъ въ все время живота своего, не достоинъ причаститися, аще токмо смьрть не приспееть, аще же не ведущю поставляющему, или не ведущю священичьства сподобиться, се правило изъврещи повелеваеть, таковаго, аще и попоставлении уведенъ будеть, еже бо безаконьно бывшее, правила не врежаеть

Правило 11

Елици же бехъ всякоя нужа преступиша, аще милостивеша не достоини, обаче помилования некоего, сподоблени бывше, 12, лет, да припадают

Толкование

Елици же веры отвергъшася безъ всякоя нужа, аще и недостоини человеколюбья беша, обаче милости некыя да сподобяться, и аще кто от нихъ добре каетсься всемь сердцемь, г, лет послушающихъ да пребудуть, сеже есть, да стоить вне уду (црьскыхъ) двьрии, и послушаеть божественыхъ писании, по времени же, 3, лет, внутрь церкве да въведенъ будеть, и сприпадающими стоя на заднеи стране амбона, 7, лет да створить, внегда глаголеть дьяконь, елико оглашени изидете, и тъ да не исходитъ изъ церкве, и по пришествьи, 7, лет, времене, друзеи, 2, лет, с верными стояние да приимуть, при общающеся с ними молитвы, доже и до скосними молитвы, доже и до скончания службы, се же есть и до божествнаго причащенья, но ни в тою двою лету причастяться, но по сканьчаньи ею, и общению святых таинъ да сподобиться.

Правило 12

Иже понужени бывше, и мнящеся противитися, и потомь приложивъшеся к неверннымъ, и пакы воиньство приемше, 10, лет, да отлучаться, смотрати подобно есть о всех образа покаянию, и те пле кающемуся, приемшю запрещение человеколюбне епископъ да вдасть заповедь, не радивому же жесточаишю.

Толкование

Елици же от божественыя благодати позвани бывше, и въ первое истязание, понуже ни бывше, приложитися къ нечестивымъ противишася, и поясы повергоша, сиреч, воиньскыя образы, и потомь покоршеся, приложишася мудрьствовати с нечестивыми, да быша ихъ пакы в первую честь о устоили, и въ въиньство, таковии, 3, лет, да будуть послушающе, 10, лет припадающе, и тако свершения рекше, божествьныхъ тоинъ свершени будуть, достоино же епископомъ, и малети и умножити епитемью, рекше запрещение, расматряющю покаяния, обращающихся, аще страхомь божиемь и с терпениемь и съльзами бываеть, таковому поменше дати заповедь, аще же нерадив, и ленивъ, таковому жесточаишю заповедь дати

Правило 13

Умирающе причастяться аще же кто от таковыхъ утрабиться, и живъ будеть, да будеть токмо с приобьщающимися молитвы.

Толкование

Всякъ верныи въ епитемьи сы, и отлученъ святого причащенья, в последнемь издыхании бывъ, благопровоженья да сподобиться, сиречь пресвятаго тела и кръви госпада нашего исуса христа, аще же устрабиться потомь, и здравъ будеть, съ приоьщающимися молитве да будет, божественыя же святыня да не причаститься, но исполнивъ въ божественемь стоянии время, от толе таковыя благодати да сподобиться.

Правило 14

Аще некто от оглашеныхъ падеться, таковыи, 3, лет, токмо в послушающихъ да пребываеть, и потомь съ оглашеными да помолиться.

Толкование

Два чина еста оглашеных первыи убо иже в нове приходить къ сборнеи церкви, вторыи же, иже свершенеише быша, и доволне вере научишася, свершеныи убо оглашеныи, аще впадеться въ грехъ, несть оставленъ безъ запрещения, аще и святокрещение даволно есть всяку скверну душевную отмыти, нъ с послушающими да причтеться и по трехъ летехъ, съ оглашеными купно да молиться, и к сему ищи правила, 5, го, иже в новеи кесарии сбора.

Правило 15

От града в градъ, ни епископъ ни прозвутеръ ни дьякон, да не преходить, понеже обращени хотять быти в церкъви, в нихъ же поставльни быша.

Толкование

Правило се не токмо епископомъ преступити от града въ градъ отнудь отрицаеть, и и прозвутеромъ и дьякономъ, и створившая нечто таково, въ свои градъ и въ своя церкви в нихъ же поставлени быша, пакы възвращати повелеваеть, 1, еже и второе правило, сбора иже въ средци, жесточае таковыя мучить, оставляя сих от святаго общениа, и таковою епитемьею запрещаеть имь.

Правило 16

Елици прозвутери и дьякони, от своея церкве отнудь отидутъ, въ инои церкви да не будуть, приятни, нъ обратяться пакы въ своя пребывалища, аще же некыи епископъ от иноя власти поставить кого, без воля своего ему епископа, не твердо поставление.

Толкование

И се правило равно преднего ему повелеваеть, и яко же ни коемо у презвутеру и дьякону не оставити своея церкве в нюже причтенъ бысть, аще же и отидеть от нея, от иного епископупа не будеть приятъ, но въскоре да обратиться въ свое жилище, аще некыи епископъ от иного епископа пришедъша к нему причетника прииметь, и поставить его на болшии степень, възведеть его въ своеи церкви, без воля своего ему епископа, не твердо постание, сиреч, да извержеться.

Правило 17

Еже лихву или мьзду, приемлеть, по сему правилу чюжь есть от церкве, и изверженъ бывъ от сана.

Толкование

Сътныя убо лихвы, иже и болше всякоя лихвы познаваються, аще бо которыи заимодавець, взаимь дасть кому, 100, переперъ и онъ вземъ, егда хощеть пакы възвратити, верхуста оного вдасть инехъ, 12, переперъ, еже есть сътная лихва, аще же некто милостивнее хощеть вземлеть тоя лихвы половину, еже есть, 6, переперъ, на, 100, таковая же и подобная темъ, или мало или много что давше, и малу и велику лихву възмуть, такоже и о ризахъ и ономь добытце, суть бо неции, или злато или дбытокъ некакъ, дающе взаимъ купцемъ глаголюще, идете и купъ творите, лихвы въземлемъ, но и аще что приобретлете, да разделимъ на полы, аще же прилучиться пагуба некая, то вамъ есть, а наше цело да пребываеть, и се творяще, горшюю лихву вземлють, прибытку убо приобщающеся, погыбели же ни како же, таковая же убо или симъ подобна творя, или инако како промышляють собе скаредыи добътокъ, аще кто от священыхъ обретъся, яко забавъ божествьнаго писания глаголюща, сребра своего не дасть в лихву, и мьзды на неповиньныхъ не приятъ, таковыи от причта да извержеться, и правила да будеть чужь, аще и, 44, правила, святых апостолъ, и, 10, е правило, 6, го събора, иже в труле полатнемь, не въскоре техъ повелеваеть, изврещи, но егда заповеди приемше, не остануть се творяще.

Правило 18

Дьякони въ своихъ мерилехъ да пребывають, да ни просфюры проскумисаеть, ни причащения прозвутеромъ дають, ни преже ихъ у святыни да не прикасаються, и по среде прозвутеръ да не седають чресъ правило бо есть и бещиньно, аще что таково будеть.

Толкование

Се правило святии отци изложилша, не лепоне что безъчиньно обретше, в некыхъ градехъ бываемо, симъ исправляють, и повелевають дьякономъ ни како же приносити, сиреч, просфюрыне проскумесати, ни давати прозвутеромъ божественаго причащения, ни преже техъ прикасатися, но по презвутерехъ, таковое благодарение въсприиматнимъ, или от епискупа или от прозвутера, ни посреде же прозвутеръ седат, да не седяще выше ихъ честнеише мняться, быти, се же есть бещиньно, аще же кто не останеться того, правиломь симь да извержеться.

Правило 19

Павликияне покрещиваються, и глаголемии от нихъ причетници, аще бес порока обрящються, покрещии еда поставлени будуть, аще же порочни явяться, да извергуться, и дьяконисы прельщеныя от нихъ, понеже поставленья не имуть, с мирьскыми человекы да истязани будуть.

Толкование

От павликияньскыя ереси приходяще сборне и апостольстеи церкви, да покрещаються, сиреч, да покрещаються второе, первое бо крещение не крещение понеже еретичьско бе, крестившежеся, и аще неции от нихъ, яко епископи или прозвитери, или дьякони, беша в павликиянехъ, аще житье не порочно имуть от сборныя церкве епископа, в неи же крестишася, да поставлени будуть кождо въ свои чинъ, аще же не достоини обрящються, да и от того еже беша отвергнуться, сущии же в нихъ дьяконисы, понеже ни каковая поставленья, не имуть, аще къ сборнеи приступять, и крестяться, с мирьскыми человекы да причтени будут, и еще же и о дьяконисахъ, или, 6, го и, 24, правила сбора иже в карфагене, павликияне же нарицаються, иже от павла самосатьскаго приемше ересь, иже смереная о христе мудрьствоваше и проста того человека быти проповедаше, и начало не от отца, преже векъ, но от мариа приемше.

Правило 20

Въ всякыя неделя и въ дни пятьдесятьныя, не достоино есть колене прекланяти, но прости стояще вси человеци да моляться.

Толкование

Еже не прекланяти колену въ всякыя неделя, и въ дни святыя пятьдесятница, се же есть от въскресения христова, до съшествия святаго духа, и инеми священыми отци повелено бысть, и великымь васильемь. Иже словеса предълагаеть, ими же отречено есть, прекланяти колене, въ реченыхъ днехъ, сиреч въ всякыя неделя, и пятьдесятныя дни, стоящемъ же молитися повелеваеть, еже есть яко въскрьсохомъ съ христомъ и вышнихъ искати должни есмы, и еще же ктому, яко хотящаго века образъ есть, въскресеньнья день, сиреч, святая неделя, то бо есть день единъ, и осмыи, якоже моисеемь въ бытиискыхъ книгахъ, единъ а не первыи именованъ бысть, рече бо и бысть вечеръ и бысть утро день единъ, и единъ въ правду, и истину осморица про образуя, не вечернии день, бесконечнаго оного века хотящаго быти, тем же устраяющи церкви своя пищьникы, дне оного помяну, и ктому проуготоватися, и стоящемъ молитися повеле, да на вышнее пребывание взирающе, не престаньно то в помышлении имамъ, се убо есть еже не прекланяти колену въ на вечернихъ днехъ, еже бе не везде съблюдаемо, се правило хранити всемъ и блюсти, законьно всемъ повелеваеть.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *