О ПЕРСТОСЛОЖЕНИИ И КРЕСТНОМ ЗНАМЕНИИ.

Священные Тексты читайте в оригинале в первоисточнике-рукописи – на фото на старославянском.
Комментарий-транслитерация на Священные Текста:

Чтобы уже ни у кого не было сомнений по этому вопросу…
Привожу выдержки из Стоглава (1559 г.) и Кормчии 1501 г. + фрески православных церквей древности для наглядности. Вопрос ДОГМАТИЧЕСКИ важный. Читайте, текст вполне понятен любому.

ГЛАВА 31. О КРЕСТНОМ ЗНАМЕНИИ, КАКО ПОДОБАЕТ АРХИЕРЕОМ И ИЕРЕОМ РУКОЮ БЛАГОСЛОВЛЯТИ И ЗНАМЕНОВАТИСЯ. И ПРОЧИМ ПРАВОСЛАВНЫМ КРЕСТЬЯНОМ ЗНАМЕНОВАТИСЯ И ПОКЛАНЯТИСЯ.
“Такоже бы священныя протопопы и священники и дьяконы на себе воображали крестное знамение крестообразно и по чину. И благословляли бы протопопы и священники православных крестьян крестообразно же, яко же предаша святии отцы. Так же бы и детей своих и всех православных крестьян поучали и наказывали, чтобы себя огражали крестным знамением по чину и знаменовалися крестообразно. Правую бы руку, сииречь десницу, уставливали по крестному воображению: большей палец да два нижний перста воедино совокупив, а верхний перст с середним совокупив, простер и мало нагнув. Тако благословити святителем и иереом, и на себя крестное знамение рукою возлагати двема персты, яко же предаша святия отцы воображати крестное знамение. Первое возлагати на чело, таже на перси, сииречь на сердце, и потом на правое плечо, таже на левое плечо, то есть истинное воображение крестного знамения. И потом покланятися душою и телом, умом и сердцем, и всем помышлением пречистому образу и животворящему кресту Господа Бога и Спаса нашего Исуса Христа и пречистой Богородицы, и небесным силам, и великому во пророцех Иванну Предтече, и святым апостолом, и великим чюдотворцом, и всем святым на святых иконах воображенных и написанных, и святым церквам, и святому Евангелию, и прочим святыням поклонятися. Яко же предаша нам самовидцы и слуги Божия слова святии апостоли и святии отцы, тако же подобает и всем православным рестьянам руку уставляти и двема персты крестное знамение на лице своем воображати и покланятися, яко же и преди рехом. Аще ли кто двема персты не благословляет, яко же и Христос, или не воображает крестного знамения, да будет проклят, святии отцы рекоша. Прочее же о крестном знамении известно и достохвалъно списани преподобных отец наших Мелетия и Феодорита, сице возвещают с прочим толкованием, како рукою благословляти и креститися всем православным. Иже кто не знаменуется двема персты, яко же и Христос, да есть проклят. Креститися и благословити два долныя, а третий верхний к долнима перстома. То же согбение персту толкует: преклонъ бо небеса и сниде нашего ради спасения, а два верхние сими же двема благословити в божество и в человечество креститися подобает и благословити. Персты три совокупити низу, а два верхний купно – теми благословити и креститися в божество и в человечество. Так же и Мелетий севастийский и Феодорит научают нас, и инде речено бысть. Мелетий сей, севастийский епископ, житием и словом славен зело. Безчиния же ради сущих под руку его отрекся епискупъи и бысть в безмолвии. Тогда еретицы, мневше яко мудрствует с ними Мелетий, просиша его у царя, да будет патриарх, еже и бысть. И посем бывшу собору о вере единосущества и арияном инако глаголющим, Мелетий же божественного правила показа явление. Людем же просящим скорое учение от Бога показати, он же показа три персты во Отец и Сын и Святый Дух, и не бысть знамения. По сем же Мелетий два совокупль, а три пригну и благослови люди. И изыде от него яко молнии, достохвальный он испусти глас. Трие убо разумеем, о едином же беседуем. И тако посрами еретики. И посем в Константин град прииде, от великого царя Феодосия зело почтен бысть святый. Сице благословити рукою и креститися: три персты равны имети вкупе по образу троическому: Бог Отец, Бог Сын, Бог Святый Дух. Не три бози, но Един Богъ в Троицы. Имены разделяется, а Божество едино. Отец нерожен, а Сын рожден, а не создан. Дух святый ни рожден ни создан, а исходя. Трие во едином Божестве: едина сила, едина Божеству честь, един поклон от всея твари ото ангел и человек. Тако и тем трем перстом указ. Два перста имети наклонена, а не простерта, а тем указ тако: то образует две естестве Божество и человечество. Бог по Божеству, а человек по вочеловечению, а во обоем совершен. Вышний перст образует Божество, а нижний человечество, понеже сошед от вышних спасе нижняя. Тоже гбение персту толкует: преклонъ бо небеса и сниде нашего ради спасения, да тако достоит креститися и благословити. Тако святыми отцы указано и узаконено.”

Кормчая 1493 г. Слово о крестном знамении (Феодоритово слово) – как последний отрывок Стоглава.

Слава Исусу Христу!

Павел Новиков