О ЗАПРЕТЕ ИГРИЩ (ЭЛЛИНСКИХ (Т.Е. ЯЗЫЧЕСКИХ) БЕСНОВАНИЙ, АНАЛОГ СОВРЕМЕННЫХ СПОРТИВНЫХ ИГР И ВСЧЕСКИХ ОЛИМПИАД), СКОМОРОШЕСТВ, ТАНЦЕВ, ПЛЯСОК, ПЕСНЕЙ (ИГРАНИИ НА ГУСЛЯХ И ПРОЧИХ ИНСТРУМЕНТАХ), ХОРОВОДОВ, ГЛУМОВ, ПЬЯНСТВА ДЛЯ ПРАВОСЛАВНЫХ ХРИСТИАН. О ТОМ КАК ПОДОБАЕТ ХРИСТИАНАМ ПРАЗДНОВАТЬ ПРАЗДНИКИ.

Оригинал, Правду Божию см. на фото на старославянском.
Стоглав, 16В.

Комментарий-транслитерация:

ГЛАВА 92.
Еще же мнози от неразумения простая чадь православных християн во градех и в селех творят еллинское бесование, различныя игры и плескание против праздника рождества великого Ивана Претечи в нощи и на самый праздник в весь день и нощь. Мужи и жены, и дети в домех, и по улииам обходя, и по водам глумы творят всякими игры и всякими скомрашствы, и песньми сатанинскими, и плясанми, и гусльми, и иными многими виды, и скаредными образовании, еще же и пьянством. Подобна же сему творят во днех и в навечерии рождества Христова, и в навечерии Василия Великаго, и в навечерии Богоявления. А инде иным образом таковая неподобная дела творят в Троицкую суботу. И заговев Петрова посту в Первый понедельник, ходят по селом и по погостом, и по рекам на игрища. Тая же неподобная еллинская бесования творят, и тем Бога прогневают. В неведыи согрешают простая чадь. Никим же возбраняеми и обличаеми ни запрещаеми, ни от священник наказуеми, ни от судей устрашаеми таковая творят неподобная дела святыми отцы отреченная. Вместо же сего бесования отныне и впредь подобает крестияном на таковая святыя и честныя праздники и посты к церквам Божиим на молитву упражнятися и песньми Божественными услаждатися, и Святаго почитания Божественного со вниманием слушати, и на Божественных литоргиях со страхом стояти, и потом брашном и питием в домех своих учреждатися вкупе, о Бозе ликовствующе со священническим чином и со други своими и маломощных питающе, и веселящеся в Славу Божию, а не пьянством, якоже и в прочия Господьския праздники. 
И того ради по священным правилом и по заповеди Святых Отец отныне и впредь всем православным християном на таковая древняя еллинская бесования не исходити ни во градех, ни по селом, ни по рекам. И о том благочестивому царю по всем градом и по селом своя царская заповедь учинити, чтобы православные християне на таковое бесование еллинское: впредь не сходилися и чтобы то еллинское бесование отныне и впредь Божиею благодатию и в твое Христолюбивое царство попрано было до конца. И о том о всем еллинском бесовании и игрании свидетельство от священных правил сице написахом. 
Святаго вселенского шестого собора правило 50 и 51 запрещает всякое играние. Толк. Пятьдесятное убо правило собора сего возбраняет играти всем и причетником, и мирским человеком зернью и шахматы, и тавлеями, и влириями, рекше костьми, и прочими таковыми играми. 51 правило всякое играние возбраняет и отметает и причетникам, и простым людем. 
Такоже и упивание в пьянство. Не предаде Господь Бог пити вина в пьянство, но в веселие, иже в печали сущим и в жестоких скорбех пребывающим, и многим попечением утомляющимся или во многих болезнех, на здравие сущим или на мало отдохновение в великих недузех изнемогающим. Люто бо есть пьянство, сего ради отречено бысть. Не упивайтеся, – рече бо, – вином, в нем же есть блуд. Но и от корчемническаго делания и служения клирицы возбраняются по 9-му правилу тогоже святаго шестого собора. Праздность бо и пьянство, и играние всему злу начало есть и погубление велие. 
Сего ради отрицают вся Божественная писания и священныя правила всякое играние, и зерни, и шахматы, и тавлеи, и гусли, и смыки, и сопели, и всякое гудение, и глумление, и позорище, лясание. Рече бо Господь: «Горе вам, смеющимся ныне, возрыдаете и восплачете». И Святых Апостол правило 42 и 43 глаголет. Епископ или презвитер или диякон на игры упжняйся и на пьянство, или да престанет, или да извержется. Такоже и поддиякон, или чтец, или певец творяй, или да предмет. или да извержется. Такоже и простым человек. 
И новая заповедь глаголет. Аще епископ или презвитер, или диякон, или поддиякон, и прочий от причетник игры творяй, или приобшаяся играния творящим, или приседя, или позор, или лов зряй – отлучатся всякия священныя службы и пищи даяния своего лишаются. И уставляетжеся ему время некое к покаянию. Аще достоин внутрь времени, явится покаявся, паки приходит в свой степень, милости бо ради и человеколюбия Божия сподобляется, паки священнического степени в немже аще кто бысть. Аще ли же по времени покаяния в таковая же возвращается и упражняется – совершенно изгоняется от причта. И паки в новых глаголет второе завещание первого гранеси. На три лета тем от службы отлучитися и покаянием очищатися, и тако восходити на священныя своя степени. Сокращаетжеся тем и умаляется время покаяния милости ради Божия и человеколюбия, аще во страсе Божий пребудут. Писано бо есть: «Страхом Господним всяк уклоняется от зла.

Слава Господу Исусу Христу!
Редактор группы.