МОЖНО ЛИ ХРИСТИАНАМ БЫТЬ БОГАТЫМИ? КАК ОТНОСИТЬСЯ К БОГАТСТВУ? ПРОЧИТАЙТЕ ЕВАНГЕЛИЕ + ТОЛКОВАНИЕ ФЕОФИЛАКТА БОЛГАРСКОГО НА ФОТО – В ОРИГИНАЛЕ.

Комментарий-транслитерация Евангелия:
“Верный в мале и в мнозе верен есть, и неправедный в мале и в мнозе неправеден есть, аще убо в неправеднем житии не бысте верни, в истиннем кто вам веру имет, и аще в чюжем верни не бысте, ваше кто вам дасть, никый же раб может двема господьма работати, любо единого взненавидит, а другаго взлюбит, или единого держится а о друзем нерадити начнет, не можете Богу работати и мамоне”.

Комментарий-транслитерация толкования Феофилакта Болгарского:
“Пакы о полезных еже о Бозе строити богатьство учит, ибо верный в мале, се же есть устроивый добре даное ему богатство в мире сем, и в мнозе верен есть, рекше и в будущем веце, сущему богатству достоин есть, малое бо зовет земное богатство, яко в истину не суще, паче же ничто же, понеже тленно, много же Небесное пребывающее присно и прилагаемо, в сем же земнем богатстве, неправеднем явлься, и не расточяа сиа, в общую потребу братии дано, ни многому оному достоин обрящется, но яко неправеден извержется, толкуя же реченое наводит, аще в неправеднем богатстве неверни бысте, истинное же кто вам поручит, неправедное же убо мамона, даное богатство нам именовав, аще бы неправедно не бы поручено ныне же зане поручено нам, добре яве яко держимо, а не нищим раздаваемо, порученое нам, чюждю (?) же ся яко нищым отлучено, себе же та снабдеваем, и инако же яко не внесохом что в мир, но нази родихомся, наше нам кто дасть, наше богатство небесно и Божествено, тамо бо наше житие, и по Образу Божию створену человеку, богатство имение чюжде, ничто же бо достоит ему от сих, Божиих же благ наслаждение, и Бога причастие, се есть наше, до сего убо научи нас, яко строити верне богатство, чюжде бо есть а наше, мы же строители а не господа ни владыка, понеже о Бозе богатству устроение, не инако исправляется, аще не по пристрастию, приложи же и сие учение, рек, не можете Богу работати и мамоне, рекше, не мощно прилепльшу к богатству, и держащему е по пристрастию, рабу быти Божию, тем же аще хощеши верне строити богатство, не работаи ему, не имеи к нему любве, и еси работав Богу, весде бо златолюбие хулится, и пристрастна любы богатства”.

Как я понял прочитанное:
1. «Неправедное богатство» или «малое» – это мамона, земное богатство, данное нам во временном житии. Быть верным в малом – строить земное богатство Богоугодно: например, милостыню раздавать и нищим помогать. Тогда таковой достоин богатства и в многом – в будущем веке.

2. Богатство христиан Небесно и Божественно – там и их житие, поэтому по Образу и подобию Божию человеку чуждо земное богатство, земное имение.

3. Божиих благ наслаждение, Богу причастие – настоящие блага для христиан.

4. Мы ни владыки, ни господа богатств, но строители.

5. Невозможно прилепляющемуся к богатству и держащему его по пристрастию быть рабом Божиим.

6. Рабам Божиим нужно верно строить земное богатство – не работать ему, не иметь к нему любви. Везде златолюбие хулится.

Слава Исусу Христу!

Павел Новиков.