О внутренем посте. Типикон 16в
Оригинал читайте на фото. Рукопись можно найти в архиве в обсуждениях.
Комментарий-транслитерация:
О внутренем посте рекше по совести жития умным хранением риже(?) точию от брашен.
поститися , но и от всяких страстей душетлительных крепко соблюдатися и отбегати. Ведомо да есть о сем всякому христианину, яко обретается и се предание от Божественных Писаний, еже не точию от брашен поститися, по внешнему образу, но паче да нудится кождо, и внутрений пост хранити, занеже яко человек сугуб есть, рекше от души и тела, сице и делание сугубо подобает имети ему, якоже тело кроме духа мертво есть, сице и внешняго образа делание человеку, кроме внутреняго хранения и соблюдения мертво есть всяко, еже Божественный апостол Павел , показарен(?) дела без веры мертвы суть, такоже и вера без дел мертва есть, и дела убо от внешняго образа тщанием показуется. Вера же от внутреняго человека хранением свершена бывает, обаче вся елика творима бывают нами, по совести внутреняго человека да есть. Понеже некии от отец иже во отечестем вопрошаем от брата, хотящаго узнати обоих делании плод отвеща сице рече: Человек иже внешняго делание проходя, кроме внутреняго хранения, подобен есть древу, имущу листвие зелено и красно, от плода же праздно есть, и пакы человек еже внутрьнее хранение с внешним делом соблюдет, подобен есть таковый древу с листвами красными и плод в нем благоуханен есть, тако же и другый от святых отец рече: Во всяком деле требует человек сохранение имети, и кроме сего невозможно есть успети кому како велим бо деле, и сие убо от святых речено.
Слава Исусу Христу!
Редактор группы.
Правила Типикона и Триоди ограничивают количество трапез в день, время первого вкушения пищи, и, наконец, ее качество. В отдельных случаях полностью прописан весь объем и состав трапезы. Православный устав о посте не разделяется на монашеский и мирской и обязателен для выполнения всем верным чадам Церкви: общие сроки и правила объединяют верующих, утверждают их в православии, сохраняют от совращения в сектантство.
Аминь!
Thankyou for this rattling post, I am glad I discovered this site on yahoo. Willamina Robinet Swigart
Ныне принятая практика — участие диакона в совершении великой вечерни на бдении с самого начала ее — не менее древняя, чем предписываемая Типиконом, по которой диакона заменяет параекклисиарх. Только первая ведет свое начало от порядков древнего Софийского собора («Великой церкви») в Константинополе, а вторая — от Иерусалимского устава. Это хорошо видно из того, как представлены эти подготовительные ко всенощной действия в ????????’? Константинопольского патриарха Филофея (XIV в.).