ТОЛКОВАНИЕ ПРИТЧИ О СЕЯТЕЛЕ.

ПОЧЕМУ ЛЮДИ НЕ ТВОРЯТ ДОБРЫХ ДЕЛ И ИДУТ В АД?

Взято из толкового Евангелия Иоанна Златоустаго и Феофилакта Болгарского (предположительно, начало 16 века).

Оригинал, Правду Божию, см. на фото на старославянском.

Комментарий-транслитерация:

Евангелие:
Изыде сеаи сеати семя Свое.
Толкование:
Себе глаголет изшед сеати, семя же Слово, изыде же, не в место едино, везде бо бяше, но яко же прииде к нам плотию, от сего бо глаголется, изшедшу от недр Отца, изыде же к нам, понеже мы не можаахом к Нему ити, и что створити изыде, еда запалити землю многого ради терния или мучити, ни, но сеати, семя же Свое рече, понеже и пророци его сеаху, но не семя свое, но Божие, Съ же Бог сы, семя Свое сеаше, не благодатию бо Божественою умудрися, но Тъ сам бяше премудрость Божиа

Евангелие:
И внегда сеющу Ему, ово паде на пути, и приидоша птица и поядоша е, другаа же паде на каменнаа
Толкование:
Еже на пути, ленивии и нерадивии суть, иже ни мала не приемлют Слово, мысль бо их, путь есть утоптан и жесток, и неоран(?) свесма(?), сего ради всхыщают семя Слова птица небесныа, сиречь, вздушнии духове, еже суть бесове, а иже на каменных суть, иже услышавше убо, немощи же ради не съпротивльшеся напастем и скорбем, но предавше свое спасение, и погыбоша, солнцю же восиавшу, напасти разумеи, пек бо солнечный напасти суть, друго же пакы, напасти бо являют человека, яко же солнце таемаа в тме

Евангелие:
Ино же паде в тернии, и взыде терние и подави е
Толкование:
Си же суть, иже яко тернием печалми житийскыми подавляюще Слово, аще бо и мнит богатый благо некое дело творити, но не растет дело его ни же успевает, взбраняемо печалми житийскыми

Евангелие:
Ино же паде на землю добрую, и дааше плод, ово сто, ово же шестьдесят, ово же 30.
Толкование:
Три убо чясти семене погыбошя, четверта же токмо спасена бысть, мали бо суть спасаеми, напоследок же глаголет о земли благои, даа нам покааниа надежду, бывает бо взможно аще и камень есть кто, аще и на пути повержен есть, и попираем бесовы, аще и тернноплоден есть, възможно есть ему земля благаа быти, не равно же вси плоды принашают приемшии Слово, но ов убо сто, иже имеаи конечное нестяжание, и опасно трезвение, ов же шестьдесят иже васн(?) есть рещи общежителный чернец, иже и еще дела чювствена деиствует, ов же 30, съ есть иже брак честен всхотел есть, и добродетели стяжати гонити потщався, елико возможно ему, зри же Божию благостыню, како всех иже великаа и средняя и малаа плодоприношениа приемлет.

Как я понял прочитанное (выборочно):
1. Сеятель – Исус Христос, семя – Слово Божие
2. Какое-то семя упало на пути, пришли птицы и поели. На пути – значит ленивые и нерадивые, путь утоптанный и жестокий, пощищают семя-Слово птицы небесные – бесы.
3. Другое семя упало на каменное. Это услышавшие, но из-за немощей не сопротивляются напастям и скорбям. Предали свое спасение и погибли.
4. Другое семя упало в тернии. Взошло терние и погубило его. Терний – печали житейские – подавляют Слово. Если и думает богатый благое некоторое дело сделать, но не растет дело его, не успевает – возбраняемо печалями житейскими.
5. Какое-то семя упало на землю добрую, и дало плод: какое-то 100, какое-то 60, какое-то 30. 3 части семени погибли, только 4 спасена – мало спасаемых. Напоследок, говорит о земле благой, давая нам покаяния надежду: бывает возможно если и камень кто есть, если и на пути повержен и попираем бесами, если и терноплоден есть – возможно ему благой землей быть.
6. Не равные все плоды приносят. 100 – имеющие конечное нестяжание и опасно трезвение. 60 – общежительный чернец, который еще и чувственные дела делает. 30 – кто захотел честный брак иметь и добродетели стяжать гонится и старается, сколько возможно ему.
7. Посмотри на Божию благостыню, как все и великие, и средние, и малые плодоприношения принимает.

Слава Господу Исусу Христу!

Павел Новиков (ученик-читатель и редактор данного текста).